#1 2014-10-05 04:03:04

Aeredhar

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 2014-10-02
Posty: 7
Punktów :   

Skróty i terminy

Na bieżąco będę uzupełniał listę używanych przeze mnie określeń. Niektóre mogą być oczywiste, inne mniej.

Scenariusz - jedna spójna historia. Jeśli jest to pierwszy scenariusz kampanii, często zaczyna się w karczmie. Zwykle trwa w zależności od postępów graczy od 4 do 7 godzin, a czasem, wśród wytrwałych, nawet dłużej. Kończy się śmiercią drużyny graczy, określonym wydarzeniem w kampanii, lub w innym momencie.

Kampania - kilka (czasem więcej) scenariuszy zebranych w jedną epicką przygodę.

Sesja - jedna gra/spotkanie. Zazwyczaj 1 sesja = 1 scenariusz

Gracz - każdy biorący czynny udział w sesji.

MG (Mistrz Gry) - narrator, sędzia i BNi w jednym. Wprowadza graczy w świat przedstawiony, opisuje sceny, odgrywa postaci niezależne, prowadzi scenariusz. Może nakazać wykonanie rzutu kością danej czynności. Głównym celem jego istnienia jest unicestwienie drużyny graczy w najbardziej poetycki sposób z możliwych. Oto przeciętny MG: http://thelycaeum.files.wordpress.com/2014/02/agent-smith.jpg

BG (Bohater gracza) - jednostka odgrywana przez gracza. Heros wszelkich cnót i potęg pełen. Obdarzony własną wolą i niejednokrotnie rzucający wyzwania mistrzowi gry. Początkujący gracz wygląda tak: http://cdn.mos.totalfilm.com/images/j/johnny-english-reborn-05-645-75.jpg
Aczkolwiek BG który przetrwa pierwsze próby wygląda już tak: https://www.editorsguild.com/userfiles/image/terminator-govi.jpg

BN (Bohater Niezależny) - postaci występujące w świecie przedstawionym odgrywane przez MG.

Setting (świat przedstawiony, uniwersum) - świat, w którym rozgrywa się akcja scenariusza. Może to być na przykład świat tolkienowski lub inna planeta.

Kostki, kości - wielościenne przedmioty posiadające magiczną moc wpływania na akcje BG.
k4 - kostka czterościenna (ostrosłup) - wyniki od 1-4
k6 - zwykła kostka - 1-6
itd.
k100 - dwie kostki k10 z których jedna wskazuje dziesiątki a druga jedności.
http://fc08.deviantart.net/fs18/f/2007/146/9/3/My_rpg_dices__by_Linek.png

Mechanika - zbiór zasad w myśl których odbywa się gra. Jeśli nie postanowiono inaczej, kierujemy się zasadami opisanymi w konkretnym podręczniku. Wyjątek: mechanika autorska, stworzona przez MG.

Umiejki - umiejętności i predyspozycje BG.

Przewagi - zestaw zalet i specjalnych mocy bohatera czyniących go potężniejszym od P. Kowalskiego.
Zawady - cechy i właściwości bohatera, które fabularnie i/lub mechanicznie utrudniają mu rozgrywkę. Równoważą przewagi.

Test - rzut kością na określoną umiejętność/czynność. Trudność wykonania testu (modyfikatory + i -) określana jest przez MG.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.4zsh.pun.pl www.deepikaishahrukh.pun.pl www.spolecznosc-bogow.pun.pl www.vsbednarski.pun.pl www.dbxots.pun.pl